Salgs-og leveringsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer hos Vierbørn.dk. Aftalerne indgås på dansk. 
Webshoppen ejes og drives af:
Vierbørn.dk | CVR-nummer: 19505944 | Hørtoftevej 6, 2700 Brønshøj
Kontakt os via chat på webshoppen eller kundeservice@vierbørn.dk
(NB. Vi har ingen fysisk butik)


Betaling og levering

Vi modtager betaling med Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Apple Pay, Mobilepay, Google Pay, Visa, Visa debetkort og bankoverførsel.

Vi opkræver ALDRIG din betaling, før din ordre er fysisk afsendt fra vores lager.

Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Vi beregner ingen betalingsgebyr i forbindelse med dit køb.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges evt. betaling for fragt.

Du vælger dine leveringsmuligheder i slutningen af betalingsforløbet:

- Levering til pakkeshop:           49,-
- Levering til hjemmeadresse:   69,-
- Tunge varer:                           199,-

Vi leverer normalt fra Danmark på 1-3 hverdage fra eget lager eller fra importørlager, men enkelte varer er kun angivet med længere leveringstid fra EU lager. Her må du påregne op til 14 dages leveringstid fra vores fjernlager (normalt Tyskland).

Vi leverer normalt med GLS til en pakkeshop efter dit valg. Hjemmelevering vil altid ské med fragtmand, hvis du har købt tunge varer.

Vi leverer normalt kun til Danmark, hvorfor levering uden for Danmark skal aftales med vores kundeservice. Ved levering til andre lande i Norden, forventes en leveringstid på 10-14 dage. Oftes dog kun 5 dage.

Der må forventes leveringstid på 3-5 dage på produkter fra Povl Kjer og DesignRocket, da disse varer er håndlavet og til tider kan blive produceret ved bestilling. Oftest er leveringstiden dog 1-3 dage. Disse produkter afsendes fra Danmark.

Sporing af Forsendelse

Når din ordre er blevet afsendt, vil du modtage en bekræftelses-e-mail med “Track & Trace” trackingnummer. Så det er muligt for dig at følge din ordre og få opdateringer om leveringsstatus.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb.

Du kan sende en mail til kundeservice@vierbørn.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen (klik her), som du finder nederst i handelsbetingelserne.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder købet. 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til adressen nederst på siden - klik evt. her eller du kan kontakte os via e-mail på: kundeservice@vierbørn.dk.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for tunge produkter som barnevogne, trækvogne og lignende. Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste 500,-.

Tilbagebetaling ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger, såfremt der ikke er andre produkter på din ordre som du beholder. Det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder.

Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi gennemfører din tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. 

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Nægter du modtagelse eller ikke afhenter din ordre i en pakkeshop og denne returneres til os, refunderes du ikke fragtomkostninger som vi er blevet pålagt ved denne returnering.


Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du tilbageleverer varen i originalemballagen og du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket når du returnerer den. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Varen skal sendes til adressen vist nederst på siden - klik evt. her

Uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav og du skal selv betale for returnering af varen.

Fortrydelsesret i erhvervskøb

Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler for varekøb anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid (inden 2 måneder efter du har konstateret fejlen eller manglen er altid rettidig).

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Du skal derfor altid kontakte vores kundeservice, inden du returnerer, da vi altid vil forsøge at ombytte din købte vare uden omkostning for dig. Ender vi med at acceptere en refundering af dit køb, skal du bruge et retur-nummer til returforsendelsen.

Hvis reklamationen er berettiget, og manglen ikke kan afhjælpes uden tilbagesendelse af varen, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Varen skal sendes til adressen vist nederst på siden - klik evt. her   

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os via e-mail på: kundeservice@vierbørn.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via https://naevneneshus.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse kundeservice@vierborn.dk.


Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Se adressen nederst på siden - klik evt. her eller send formularen via E-mail til kundeservice@vierbørn.dk.

 

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

___________________________________________________________

Bestilt den:  ______________________________    
Modtaget den: ____________________________

Forbrugerens navn: ___________________________________________________________

Forbrugerens adresse:  ________________________________________________________

 

Forbrugerens underskrift:

________________________________________     

Dato: _________________

(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 23.02.2024 | Cookie- og  persondatapolitik